Onze school

Welkom op de website van basisschool De Olijfboom.

Onze school is een gezellige, open en veilige plek, waar iedereen zich welkom voelt. Onze leerkrachten zijn ambitieus en staan klaar om de leerlingen hier op de beste manier te helpen ontwikkelen. Wij streven ernaar iedere leerling het beste onderwijs te geven, zodat zij zich optimaal kunnen ontplooien.

De basisschool is de plek waar je als kind een groot deel van je dag hebt doorgebracht. Iedereen heeft zo zijn of haar herinneringen aan die tijd. Je leerde rekenen en lezen, je had een aardige of een strenge meester of juf en je leerde er vriendjes en/of vriendinnetjes kennen. Het was heel spannend om voor het eerst naar een nieuwe school te gaan. Dat geldt ook voor de kinderen van nu.

Veel kinderen komen op basisschool De Olijfboom wanneer ze vier jaar zijn en ze bekijken de wereld van de school nog met grote verwonderde ogen. Andere kinderen zijn al ouder als ze voor het eerst op de basisschool De Olijfboom komen en hebben al ervaring op een andere school. Zo’n overgang is minstens net zo spannend: hoe is de nieuwe juf of meester, zijn de kinderen aardig en waar moet ik heen in zo’n onbekend gebouw?

Basisscholen verschillen in identiteit, werkwijze, resultaten, visie op onderwijs en sfeer. Via deze website krijgt u een beetje de indruk hoe het er op De Olijfboom aan toegaat.

Voordat de stap wordt gezet om bij De Olijfboom naar binnen te lopen, heeft u misschien al via anderen een indruk van de school gekregen. Echter een school voor je kinderen kies je met zorg en daarbij gaat het niet alleen om de eerste indruk.

Met vriendelijke groet,

Yücel Aydemir